CREAL. Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental


Cercador

Portada > Notícies

Tornar a les notíciesNotícies

Els espais verds influeixen en el desenvolupament cognitiu en nens

Estudi publicat a PNAS i liderat pel CREAL

dimarts, 16 de juny de 2015

Els espais verds influeixen en el desenvolupament cognitiu en nens

Un estudi publicat a Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) informa d'un vincle entre l'exposició als espais verds a l'escola i el desenvolupament cognitiu en nens de primària. El contacte amb la natura es creu que tenen un paper fonamental i insubstituïble en el desenvolupament del cervell, però l'evidència disponible sobre tal paper encara és escassa.

Per provar l'associació entre la maduració cognitiva i l'exposició als espais verds a la llar i l'escola, un estudi dirigit per Payam Dadvand i coordinat per Jordi Sunyer, investigadors del CREAL, centre aliat ISGlobal, ha supervisat els canvis en les mesures cognitives cada tres mesos entre gener de 2012 i març 2013 a gairebé 2600 alumnes de primària d'entre 7 i 10 anys d'edat a Barcelona.

Durant un període de 12 mesos, l'exposició al verdor i als voltants de les escoles, determinat per dades de satèl·lit, s'ha relacionat amb una millor capacitat mental per manipular de forma contínua i actualitzar les facultats d'informació conegudes com a memòria de treball i memòria de treball superior, respectivament, i amb una reducció de la manca d'atenció, independentment de l'ètnia, l'educació de la mare i l'ocupació dels pares.

Cada increment del rang interquartil de la verdor total circumdant estava vinculat amb un augment del 5% en la memòria de treball, un augment del 6% en la memòria de treball superior i una reducció d'1% en la falta d'atenció. "També trobem que la contaminació de l'aire relacionada amb el tràfic representava entre el 20 i 65% de les associacions estimades entre la verdor de l'escola i el desenvolupament cognitiu. Una part de la influència observada d'espais verds en el desenvolupament cognitiu podria estar mediada per la capacitat dels espais verds a la reducció de la contaminació de l'aire que, al seu torn, s'ha relacionat negativament amb el desenvolupament cognitiu ", explica Dadvand.

No obstant això, no es va observar cap relació entre l'exposició a la verdor a les cases i les mesures cognitives. "Donades les creixents taxes d'urbanització mundial, l'expansió dels espais verds a les escoles podrien conduir a millores en el desenvolupament cognitiu dels escolars, que en última instància, poden donar lloc a un avantatge en el capital mental al nivell de la població ", conclou Sunyer.

"Barcelona és una ciutat amb alts nivells de contaminació de l'aire i relativament poc espai verd. Aquest estudi proporciona més suport als esforços de l'ajuntament per renaturalitzar la ciutat i reduir l'ús del cotxe mitjançant el foment tant del transport públic com el transport actiu" , explica Mark Nieuwenhuijsen, investigador del CREAL.

Referència:

Payam Dadvand et al. Green Spaces and Cognitive Development in Primary Schoolchildren; A Prospective Study. PNAS, June 2015. 


CONTACTE

Cap de comunicació:
Raül Toran

Telèfon:
(+34) 93 214 73 33
(+34) 696 912 841

Correu electrònic:
rtoran(ELIMINAR)@creal.cat


ISGlobal - Campus Mar · Doctor Aiguader, 88 · E-08003 Barcelona · Tel +34 93 214 73 00 · Fax +34 93 214 73 02 · e-mail: RSS

Una iniciativa de:


Context científic: