CREAL. Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental


Cercador

Portada > Notícies

Tornar a les notíciesNotícies

La calor i la contaminació atmosfèrica de les carreteres incrementen el risc d'un menor pes en néixer

Estudi publicat a Epidemiology sobre el major risc en nèixer amb baix pes i la proximitat de vivenda de les futures mares a la carretera

dimarts, 20 de maig de 2014

La calor i la contaminació atmosfèrica de les carreteres incrementen el risc d'un menor pes en néixer

Hi ha un major risc de néixer amb baix pes associat amb una major proximitat dels habitatges de les dones embarassades a les carreteres principals a causa, sobretot, a la contaminació de l'aire i l'exposició a la calor segons un estudi publicat a Epidemiology dut a terme per investigadors de CREAL, centre d'investigació ISGlobal.

Tot i que la proximitat dels habitatges maternals a les carreteres s'ha associat amb resultats adversos de l'embaràs, no existia cap estudi que hagués investigat els efectes tampó dels arbres viaris adjacent sobre aquesta associació. L'estudi liderat per Payam Dadvand i Mak Niuewenhuijsen, investigadors del CREAL, centre de la xarxa CERCA, es va centrar en l'associació entre la proximitat residencial de les mares a les principals carreteres i el baix pes en néixer (BPN) dels seus nadons. Així mateix, es va explorar en aquesta associació el possible paper mediador de la contaminació de l'aire per partícules en suspensió (PM2.5, PM2.5 -10 i PM10), diòxid de nitrogen i òxids de nitrogen, la calor i el soroll i el efecte amortidor d'arbres al costat de la carretera.

"La principal conclusió del nostre estudi és que viure a menys de 200 m de les carreteres principals s'associa amb un augment del 46% en termes de risc de baix pes en néixer (BPN). Així mateix, es va observar que un increment en l'exposició a la calor augmentava el risc de BPN; i l'exposició durant el tercer trimestre a les partícules contaminants en suspensió incrementava el risc entre el 24 i 26%", ha indicat Dadvand.

L'exposició conjunta a la calor i la contaminació atmosfèrica explica prop d'un terç de l'associació entre la proximitat residencial a les principals carreteres i el BPN. "No obstant això, les nostres observacions sobre l'atenuació d'aquesta associació pels arbres de la carretera adjacent no van ser consistents en les nostres dues mesures de proximitat a les principals carreteres", ha conclòs Niuewenhuijsen.

Referència:

Payam Dadvand, Bart Ostro, Francesc Figueras, Maria Foraster, Xavier Basagaña, Antònia Valentín, David Martinez, Rob Beelen, Marta Cirach, Gerard Hoek, Michael Jerrett, Bert Brunekreef, and Mark J. Nieuwenhuijsen. Residential Proximity to Major Roads and Term Low Birth Weight. The Roles of Air Pollution, Heat, Noise, and Road-Adjacent Trees. Epidemiology 2014 April 29 (In press)


CONTACTE

Cap de comunicació:
Raül Toran

Telèfon:
(+34) 93 214 73 33
(+34) 696 912 841

Correu electrònic:
rtoran(ELIMINAR)@creal.cat


ISGlobal - Campus Mar · Doctor Aiguader, 88 · E-08003 Barcelona · Tel +34 93 214 73 00 · Fax +34 93 214 73 02 · e-mail: RSS

Una iniciativa de:


Context científic: