CREAL. Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental


Cercador

Portada > Notícies

Tornar a les notíciesNotícies

Reduir l’ús del cotxe podria evitar fins a 170 morts i 200.000 tones de CO2 cada any

dimarts, 25 de setembre de 2012

Reduir l’ús del cotxe podria evitar fins a 170 morts i 200.000 tones de CO2 cada any

Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura que se celebra del 22 al 29 de setembre, el CREAL acaba de publicar un estudi sobre els beneficis del transport públic i la bicicleta enfront del cotxe. Les conclusions remarquen que la reducció de l’ús del cotxe i l’augment del transport públic i la bicicleta en àrees metropolitanes, com la de Barcelona, beneficia la salut de la població i, a més, es redueixen els gasos d’efecte hivernacle.

Concretament, segons l’estudi, liderat per l’investigador del CREAL David Rojas, si es produís una reducció d'entre un 20% i un 40% dels viatges en cotxe per dins de l’àrea metropolitana de Barcelona s’evitarien entre 67 i 170 morts anuals depenent de si es fa servir el transport públic o la bicicleta. A més, es reduirien les emissions fins a unes 200.000 tones de CO2 cada any.

Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura
Sota el lema 'Mou-te en la direcció correcta', la Setmana del 2012 proposa una cerca de noves formes de mobilitat, allunyar-nos del domini absolut del cotxe particular, cap a un transport més sostenible. Canviar el nostre mode de transport pot significar viure en una ciutat millor i respirar un aire de més qualitat i més saludable. Agafar el transport públic col·lectiu per anar a la feina, moure’s en bicicleta per la ciutat o caminar per anar de compres en comptes d’agafar el cotxe pot jugar un paper molt important en la salut.


Per a més informació, podeu consultar aquí.
 


CONTACTE

Cap de comunicació:
Raül Toran

Telèfon:
(+34) 93 214 73 33
(+34) 696 912 841

Correu electrònic:
rtoran(ELIMINAR)@creal.cat


ISGlobal - Campus Mar · Doctor Aiguader, 88 · E-08003 Barcelona · Tel +34 93 214 73 00 · Fax +34 93 214 73 02 · e-mail: RSS

Una iniciativa de:


Context científic: